Biedronka i promocja polskich artystów

Chyba każdy z nas zna sklepy sieci Biedronka. Są one spotykane w całej Polsce, zaś cała sieć stanowi obecnie największego gracza w branży supermarketów na całym krajowym rynku. Trudno jednak dziwić się temu, że cieszy się ona tak wielką popularnością - wszyscy cenimy ją za niskie ceny, dzięki którym za niewielkie pieniądze możemy zrobić spore zakupy. Ponadto promocje w Biedronce również są bardzo atrakcyjne. Organizuje się je tu regularnie - zwykle dotyczą konkretnych grup produktów, dzięki czemu śledząc je na bieżąco możemy znaleźć coś ciekawego dla siebie. Wystarczy zaglądnąć do gazetki z Biedronki, aby zawsze wiedzieć, jakich ciekawych wyprzedaży można oczekiwać w danym momencie.

Biedronka ma jeszcze kilka innych zalet, za które jest ceniona przez klientów. Pomimo tego, że nie jest ona polską firmą, to jednak stale prowadzi różne działania na rzecz promocji polskich producentów i wspierania rozwoju naszej gospodarki. Działania firmy nie ograniczają się jedynie do spraw gospodarczych. W roku 2015 Biedronka w ciekawy sposób wspomogła polskich rysowników oraz ilustratorów. Zorganizowano wówczas ogólnopolski konkurs pod nazwą Kampania Społeczna Roku 2015; organizatorem była Fundacja Komunikacji Społecznej. Rozdanie nagród odbyło się w warszawskim Teatrze Kamienica. Jedną z wyróżnionych prac była akcja "Piórko", zorganizowana właśnie przez Biedronkę.

Jury konkursu doceniło projekt "Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci". Zaznaczono, że akcja w ciekawy sposób dało twórcom możliwość realnego promowania się i docierania do szerszego grona odbiorców.

akcje w Biedronce

Nie jest to jednak pierwsza akcja sieci, która przyczynia się do rozwoju Polski na wielu płaszczyznach. Promocje w dyskontach Biedronki to nie tylko przeceny i zniżki na określone produkty – to również wyjątkowa szansa dla wielu twórców na stawianie kolejnych kroków w swojej karierze. W roku 2009 Biedronka wprowadziła do swojej oferty książki. Od tego czasu często organizowane są również różne akcje tematyczne, których celem jest właśnie promocja czytelnictwa w Polsce. W ostatnich miesiącach organizowana była na przykład akcja "rekordowe czytanie 2 mln książek", w ramach której oferta książkowa Biedronki znacznie się poszerzyła. Co więcej, większość dostępnych w nich pozycji oferowana była po bardzo niskiej cenie 4,99 zł. W Biedronce często można kupić naprawdę ciekawą literaturę. Dominują tu zwykle romanse i kryminały, nie brakuje jednak dobrych pozycji dla miłośników historii czy reportażu. Ważną część oferty stanowią także książki dla dzieci i młodzieży. Ich obecność w sklepach jest bardzo istotna, ponieważ Biedronka przyczynia się do tego, że czytelnictwo staje się bardziej powszechne i towarzyszy nam w życiu codziennym.

Jak widać, najlepsze promocje w Biedronce to nie wszystko, co sklep ten ma do zaoferowania klientom. Sieć od wielu lat prowadzi aktywne działania na rzecz rozwoju Polski na wielu płaszczyznach, zaś opisana akcja jest tego najlepszym przykładem. Dzięki niej wielu młodych, początkujących twórców – rysowników oraz ilustratorów – otrzymało szansę na znaczne rozwinięcie skrzydeł i przede wszystkim pracę z największymi autorytetami w tej dziedzinie. Efekty akcji były doskonałe, bowiem dzięki niej w ofercie Biedronki pojawiła się książka dla dzieci - "Szary Domek". Sukces pierwszej edycji konkursu sprawił, że twórcy postanowili pójść za ciosem i zorganizować jego kolejną odsłonę, dając szansę następnym artystom na zaprezentowanie swoich talentów.

Zobacz również