Terminal płatniczy w dobie koronawirusa. Jak zadbać o czystość terminali płatniczych?

​Dobra higiena i czystość są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek w firmach - robimy wszystko, aby chronić zarówno pracowników, jak i klientów z powodu pandemii koronawirusa. Twój terminal płatniczy służy jako częsty punkt kontaktowy między klientami a pracownikami. Dlatego dla Twojego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa Twoich klientów mówimy, jak czyścić terminal.

Czyszczenie terminala płatniczego - co robić?

W jaki sposób prawidłowo czyścić terminal płatniczy? Jest kilka metod! Przede wszystkim do wyczyszczenia wszystkich przycisków i zacisków warto używać miękkiej szmatki lekko nasączonej wodą z mydłem do czyszczenia zewnętrznej części terminala. Zaleca się użycie wstępnie impregnowanej szmatki w celu lepszej kontroli ilości cieczy nakładanej na terminal. Nadmierne stosowanie płynu może powodować problemy funkcjonalne. 

Czym dezynfekować terminale płatnicze? Najlepiej wyłącznie używać roztworu alkoholu izopropylowego w wodzie (od 70% do maks. 85%). Wcześniej jednak warto sprawdzić swój model. W przypadku niektórych sprzętów należy używać wyłącznie niewielkiej ilości roztworu. Trzeba też zadbać o ekran dotykowy, który jest dostępny w niektórych seriach terminali płatniczych.

Czego nie należy robić podczas dezynfekcji terminali płatniczych?

Dezynfekcja terminali płatniczych jest bardzo ważna. Absolutnie nikt jej nie wyklucza! Jednak ze względów bezpieczeństwa do każdego modelu trzeba podejść w indywidualny sposób. Jeśli nie wiesz, co możesz zrobić ze swoim urządzeniem - skontaktuj się z dystrybutorem. On powinien mieć informacje, na temat tego, czy Twój terminal płatniczy może być odkażany.

Jeśli nie wiesz, czy możesz dezynfekować terminal - zachowaj ostrożność i dostosuj się do naszych kilku zasad. Czego nie robić?

  • Nie spryskiwać, nie powlekać ani nie wlewać żadnych płynów, środków dezynfekujących lub czyszczących bezpośrednio na terminal, lub do jakiegokolwiek otworu terminala.
  • Nie stosuj żadnego środka czyszczącego na bazie alkoholu (etanol, IPA…) na lub bezpośrednio wokół obszaru wyświetlacza, chyba że model terminala jest wymieniony powyżej.
  • Nie dotykać ani nie czyścić połączeń elektrycznych.
  • Nie wkładaj niczego do czytnika kart inteligentnych ani czytnika kart magnetycznych. Do czyszczenia czytników kart należy używać wyłącznie zatwierdzonych kart czyszczących.
  • Nie należy używać rozpuszczalników, wybielaczy, nadtlenku wodoru, rozcieńczalników, trójchloroetylenu lub rozpuszczalników na bazie ketonów, eterów, środków na bazie tymolu, detergentów lub produktów ściernych, ponieważ mogą one uszkodzić elementy plastikowe lub elektryczne kontakty terminala.
  • Unikaj nadmiernego wycierania, które może spowodować uszkodzenia.
  • Unikaj wystawiania terminala na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.
  • Unikaj wystawiania terminala na działanie lamp UVC, ponieważ może to pogorszyć wygląd terminala lub spowodować uszkodzenie funkcjonalne terminala.

Użycie nieodpowiednich środków czyszczących lub dezynfekujących może spowodować uszkodzenia, problemy funkcjonalne lub wywołać alarm sabotażowy terminala. Dodatkowo - nieprawidłowe czyszczenie, które doprowadzi do uszkodzenia terminala, może spowodować utratę gwarancji na urządzenie!

Czy warto stosować folie ochronne na terminale płatnicze?

Wiele firm proponuje folie ochronne i nakładki chroniące terminale płatnicze przed uszkodzeniami spowodowanymi intensywnym czyszczeniem. Coraz większa liczba przedsiębiorców (zwłaszcza tych dzierżawiących terminale) decyduje się na to rozwiązanie. Czy jest ono najlepszą opcją? Niekoniecznie! Niektóre folie ochronne i nakładki mogą wpływać na dobre działanie terminali płatniczych. 

Co należy wiedzieć przed zastosowanie folii ochronnej na terminalu?

  • Aby chronić klawiaturę, nie używaj folii elektrostatycznej, ale folii z klejem.
  • Polipropylen jest powszechnym i dość niezawodnym materiałem, ale preferuje folię cieńszą niż 0,9 mm, aby uniknąć niewłaściwego wprowadzenia pinów.
  • Folii nie można używać w miejscu, w jakim panuje “zakurzona” atmosfera, np.w piekarniach, cukierniach.
  • Zaleca się wymianę folii co 2 tygodnie.

Artykuł partnera

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz